СИНЕВИРСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ
gerb

У К Р А Ї Н А
СИНЕВИРСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
МІЖГІРСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27 сесія VII скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 від 24.12.2019 року № 3

Синевир

Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку с. Синевир та с. Заверхня Кичера Міжгірського району Закарпатської області

 

Заслухавши та обговоривши проект Програми соціально-економічного розвитку с. Синевир та с. Заверхня Кичера Міжгірського району Закарпатської області на 2020 рік, відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення виконання Програми соціально-економічного розвитку с. Синевира та с. Заверхньої Кичери Міжгірського району Закарпатської області на 2020 рік, сесія Синевирської сільської ради ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Програму соціально-економічного розвитку с. Синевир та c. Заверхня Кичера Міжгірського району Закарпатської області на 2020 рік, що додається.

2. Виконавчому комітету та депутатському корпусу сільської ради, керівникам установ та організацій здійснювати організаційно-практичні заходи щодо забезпечення Програми соціально-економічного розвитку с. Синевира та с. Заверхньої Кичери Міжгірського району Закарпатської області на 2020 рік.

3. Доручити виконавчому комітету та депутатським групам сільської ради при необхідності вносити конкретні корективи показників Програми соціально-економічного розвитку територій населених пунктів Синевирської сільської ради на 2020 рік

4. Вказане рішення оприлюднити на офіційному веб-сайті Синевирської сільської ради та її виконавчого комітету (www.rada.synevyr.org.ua).

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету та фінансів сільської ради.

 

 

Синевирський сільський голова М. Куруц

 

 

Додаток 1
до рішення Синевирської сільської ради
від від 24.12.2019 року № 3

 

Програма

соціально-економічного розвитку с. Синевир та c. Заверхня Кичера Міжгірського району Закарпатської області на 2020 рік

 

 

Програма базується на комплексі макроекономічних та галузевих прогнозів, оцінці  існуючих  тенденцій розвитку економіки  села, досягнень та невирішених проблем у господарському комплексі, визначає головні цілі та пріоритети економічного та соціального розвитку села на 2020 рік.

Основою для успішної реалізації Програми стане системна робота сільської ради щодо прискореного економічного зростання, дотримання фінансової та бюджетної дисципліни, налагодження постійної співпраці між громадськістю, бізнесом і владою, підвищення життєвого рівня населення.

Оцінка тенденцій економічного і соціального розвитку села в 2020 році

Соціальна спрямованість державного бюджету позитивно вплинула на соціальні показники. Були намагання виконкому Синевирської сільської ради створити умови для підвищення зайнятості населення, будівництва та реконструкції дошкільного навчального закладу с. Синевир №3, однак із-за відсутності коштів спроба по окремих напрямах не знайшла свого подальшого розвитку. Проведено не повний капітальний ремонт та реконструкцію частини приміщень адмінбудинку сільради, проведено поточний середній ремонт вулиць комунального значення:

  • «Глухий край», «Руні».

Визначивши туристично-рекреаційну сферу діяльності, як пріоритетну, Синевирська сільська рада працювала у напрямі визначення та затвердження в установленому порядку природних територій рекреаційного призначення, пошуку потенційних інвесторів для розбудови туристично-рекреаційних комплексів, виробничої та супутньої до туристично-рекреаційної сфери інфраструктури.

Однак, послаблюють дієвість чинників подальшого економічного зростання недостатній розвиток виробничої та соціальної інфраструктури на селі. Низька фінансова спроможність бюджету села стримує виконання цільових сільських програм, насамперед тих, які заплановані та направлені на розвиток інфраструктури життєзабезпечення населення.

У наступному – 2020 році, виходячи з ситуації, що складається у державі та проведення децентралізації і переходу сільради на самофінансування, необхідно суттєво підвищити ефективність використання природно-ресурсного потенціалу, обсяги залучення інвестиційних ресурсів, підвищити фінансову спроможність села, впровадити ефективні соціальні програми, що забезпечать стійке і незворотне підвищення життєвого рівня населення села.

 

 І. Вступ

 Пріоритетні цілі та завдання діяльності сільської ради на 2020 рік

Програма соціально-економічного розвитку села Синевир на 2020 р. (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог законів України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, “Про місцеве самоврядування в Україні”,  Державної стратегії регіонального розвитку на період 2020 року.

У Програмі визначено цілі та завдання соціально-економічної та культурної політики сільської ради на 2020 р., що спрямовані на розвиток села – роботи з  благоустрою, виконання будівельних та ремонтних робіт на об’єктах комунальної та інших форм власності, наповнення дохідної частини бюджету, з метою формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення села Синевир.

Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів частково з Державного бюджету та місцевого бюджету села Синевир, субвенцій з державного бюджету, коштів підприємств та інвесторів, а також благодійних внесків.

У процесі виконання Програми до неї може бути внесено зміни і доповнення, що затверджуються сесією Синевирської сільської ради за поданням сільського голови або відповідних постійних депутатських комісій.

Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками півріччя та року.

Станом на 01 січня 2020 року:

В селі працює один дошкільний навчальний заклад №1, який потребує проведення благоустрою території та придбання дитячих ігрових площадок.

В аварійному стані знаходиться дошкільний навчальний заклад №3 та дошкільний навчальний заклад №2, які насамперед потребують реконструкції та повного відновлення, також  повного відновлення потребує недобудована лікарня на 40 ліжок с. Синевир, яка знаходиться в аварійному стані. Сьогодні є негайна потреба у проведенні капітального ремонту Будинку культури с. Синевир, який також знаходиться в занедбаному (аварійному) стані через недофінансування.

Виходячи з того, що на часі децентралізація і сільська рада прийняла відповідні рішення щодо об’єднання навколо с. Синевир громад інших населених пунктів, є велика необхідність у продовженні розпочатих робіт у 2016-2019 роках з проведення капітального ремонту та реконструкції адмінбудинку сільради та підготовки приміщень і кабінетів будівлі до належного стану та сприятливих умов праці.

Є потреба у проведенні капітального та поточного ремонту вулиць комунальної власності в таких урочищах як: «Береги», «Замочар», «Ясеновець», «На лікарню» та вулиці «С. Цімботи»,  Є звернення депутатів та громадськості села щодо поступового встановлення на вулицях комунальної власності освітлення, а саме: «Заверхня Кичера», «Замочар», «Потік», «Каражійка», «Глухий Край», «С. Цімботи», «На лікарню» та інші.

Повністю відновити проїзний міст, що зазнав підтоплення та знищення опорних стін, а також руйнування берегових стінок, які знаходяться в аварійному стані:

– міст в урочищі «Потік» біля магазина Ніроди буд. №442

Стратегічною метою сільської ради є виконання наступних робіт:

– заміна електрокотла на котел на дровах в ДНЗ №1 с. Синевир буд. №937, у зв’язку з економією коштів, які сплачуються за електроенергію;

– заміна внутрішніх дверей та косметичний ремонт музичного (спортивного) залу в ДНЗ  №1 с. Синевир буд.  №937;

– продовження капітального ремонту та реконструкції адмінбудинку сільської  ради с. Синевир, буд. № 1066, Міжгірського району;

– проведення реконструкції дошкільного навчального закладу №3 с. Синевир, буд. 1399, Міжгірського району;

– поступовий поточний ремонт доріг комунальної власності;

– проведення капітального ремонту будинку культури, а саме реконструкція покрівлі будинку культури та благоустрій прилеглої території;

– виготовлення проектно-кошторисної документації на виготовлення та встановлення пам’ятника «Бокораш»;

– пошук інвесторів по ремонту та відновлення будівлі лікарні на 40 ліжок (у разі відсутності коштів на такі роботи, винести питання на розгляд сесії щодо її передачі на баланс районної ради або відчуження);

– розвиток сільського футболу та будівництво футбольного стадіону в ур. «Гамованка»;

– будівництво споруд вуличних автобусних зупинок;

– розширення меж села;

– ліквідація підтоплення масивів та вулиць комунальної власності;

– капітальний ремонт доріг комунальної власності;

– розгортання туристичної мережі як пріоритетного напряму розвитку села;

– ремонт доріг за рахунок субвенції з державного бюджету;

Округ № 1

– ремонт старої дороги до кладовища (довжиною 1,2 км, ширина 4 м.);

– підсипати дорогу до №1 до ур. «Ясеновець» (12-13 машин);

– встановлення вуличного освітлення по старій дорозі (1,2 км);

Округ № 2

– встановити  вуличне освітлення   вулиці від Кольки Івана буд. №119 до Чупа Миколи буд. №116 (120 м. кабеля і 3 світильники).

Округ № 3

– підсипати дорогу від Цімботи Михайла №170 до Бугини Михайла буд. №238 (25 машин);

встановити вуличне освітлення від Гречина Михайла буд. №208 до Томаша Івана буд. №224 (4 фонарі)

Округ № 4

пісипати грунтово – автомобільної дороги по вул. «Молодіжна»;

– провести вуличне освітлення від Ніроди Михайла буд. №249 до Ніроди Дмитра буд. №252 та від Русінка Івана буд. №295 до Попадинця Василя буд. №309 (вул. «Замочар»);

встановити мостові кільця на грунтову дорогу біля Ніроди Дмитра буд. №246 та засипати гравієм грунтово-автомобільну дорогу до Маханець Івна буд. №277;

чистка канави від Попадинця Івана буд. №234 до Ніроди Дмитра буд. №246;

Округ № 5

-встановити вуличне освітлення вулиці від Володюрдь Івана буд. №316 до Шиндри Миколи буд. №360 до ( 4 фонарі і 240 м. кабеля);

чистка канави вздовж дороги біля школи 60м.;

поточний ремонт дороги ( ямковий) дрібним гравієм  від Володюрдь Івана буд. №316 до Цімботи Миколи буд. №377 (20 машин);

Округ № 6

зробити водовідведення трубами 500 довжиною біля 300 м від №414 до №423;

зробити реконструкцію моста біля №465 і стінку під мостом 25 м;

домогтися  від НПП «Синевир» відвести самозаготовку паливних дров і ділової деревини для населення;

зробити нічне освітлення від магазину Ніроди Володимира №442  до Ледиди Степана №465 ( 600 м. кабеля і 7 світильників);

побудувати міст через потік біля магазина Ніроди Володимира №442;

Округ № 8

побудувати міст –трубу через струмок від ур. «Чунтик» до нового кладовища;

поточний ремонт дороги в ур. «Потік –Чунтик»

встановити освітлення на пішохідному мосту через р. Тереблю біля старої зруйнованої лікарні;

– встановити вуличне освітлення в ур. «Глухий край»;

Округ № 9

підсипати гравієм грунтово-автомобільну дорогу протяжністю 2км в ур. «Чертіж-Руні»;

встановити вуличне освітлення через пішохідний міст в ур. «Ділниці-Руні» (450 м.)

поточний ремонт пішохідного моста в ур. «Товчка-Бартівський луг» (38м.)

будівництво каплиці на кладовищі в урочищі «Руні»;

побудувати міст через ріку Теребля (ур. Ділниці-Чертіж) для під’їзду до нового кладовища;

Округ № 10

– поточний ремонт дороги в ур. «Береги» ( 12 м. кілець , 12 машин гравію і 2 машини біля Пішти Марії Михайлівни буд. №776);

 Округ № 11

– встановити 5 світильників вуличного освітлення ур. «Міщанський край»;

поточний ремонт дороги ур. « Береги-Углянка»;

Округ № 12

встановити 3 світильники вуличного освітлення від Стець Василя буд. №943 до Ніроди Миколи буд. №958;

встановити 1 світильники вуличного освітлення від Цімботи Івана буд. №901

– поточний ремонт дороги в ур. «Міщанський край»;

Округ № 16

– світильники вуличного освітлення (2 шт);

– поточний ремонт ур. «Ділниці» від Стець Івана буд. №1232 до Шиндри Марії буд. №1245 ( 4 машини гравію);

– заміна лампочок вуличного освітлення ур. «Дільниці» (5 шт.);

– допомога інвалідам та малозабезпеченим сім’ям;

Округ № 17

– заміна лампочок вуличного освітлення, які не працюють;

– поточний ремонт вул. «Бучкова» та вул. « Каражійка»;

– встановити вуличне освітлення по вул. «Бучковій» від  Кольки Івана буд. №1314 до Кут Юрія буд. №1342;

Округ № 21

– встановити вуличне освітлення (4 світильники);

– вичистити канаву від кладовища ур. «Товчка» до Буревісника.

Округ № 22

– поточний ремонт дороги в с «Заверхня Кичера» ( 6 км.);

– провести вуличне освітлення в с. «Заверхня Кичера»;

– сприяти у забезпеченні мешканців села будівельними матеріалами та паливними дровами за доступними цінами.

 

Загальний очікуваний ефект від реалізації програмних цілей – підвищення рівня благоустрою с. Синевир, розвиток духовно-культурних та спортивних закладів,  підвищення рівня надання послуг громадськості села Синевир.

 

ІІ. Соціальна сфера

2.1. Демографічна ситуація

Демографічна ситуація, що склалась в селі, характеризується сталою кількістю населення впродовж останніх років. На фоні загальнодержавного та районного зменшення кількості жителів, в Синевирі спостерігається навіть невеличкий щорічний приріст. Це пояснюється в першу чергу вигідним розташуванням села, адже поруч районний центр – це робить село привабливим для постійного проживання.

Як і загалом в Україні, в Синевирі завжди перевищувала народжуваність смертність, але на жаль  в 2019 році смертність перевищила народжуваність і це вперше за всю історію існування Синевира, так в селі  народилось 43 дітей, померло 46 особи.

Станом на 31 грудня 2019 року в Синевирі зареєстровано близько 4834 осіб, але фактично в селі проживає, разом з незареєстрованими мешканцями, понад 5000 осіб.

Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в селі, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи, забезпечення постійною роботою та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.

2.2. Завдання сільської ради:

– всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя;

– запровадження правової, психолого-педагогічної та організаційно-методичної системи з метою створення оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного виховання дітей у сім`ї;

– створення системи цілеспрямованої підготовки майбутніх батьків до подружнього життя, підвищення рівня психолого-педагогічної культури громадян;

– забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин;

– поширення соціальної реклами щодо пропаганди позитивного іміджу сім`ї та її соціальної підтримки, популяризації сімейного життя, формування національних сімейних цінностей з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я;

– попередження соціального сирітства;

2.3. Підтримка сім’ї, дітей та молоді

У ході економічного  та соціального реформування з’явився ряд несприятливих факторів, які негативно впливають на стан сімей.

Передусім це стосується демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економічного стану сімей, сімейного безробіття, виховання дітей у сім`ї та їх навчання. Потребують розв’язання проблеми професійної підготовки, продуктивної зайнятості, охорони здоров’я, соціального забезпечення.

Останніми роками спостерігається нестабільність рівня життя більшості сімей с. Синевир.

Статистичні дані:

– багатодітні сім’ї  – 61;

– діти-інваліди – 13;

– діти, позбавлені батьківського піклування – 1;

– неблагополучні сім’ї, що знаходяться на обліку – 73;

З метою збереження родинних стосунків, надання соціальної підтримки сім’ям, які потребують допомоги, запобігання раннього соціального сирітства, необхідно створити благодійний фонд на який би надходила від благодійників фінансова благодійна спонсорська допомога для вирішення проблемних питань. Громадянам під соціальним супроводом  надаватимуться психологічні, інформаційні, соціально-педагогічні, соціально-медичні, юридичні послуги.

Основні завдання та заходи на 2020 рік:

Зі свого боку, в межах своїх повноважень та можливостей, сільська рада основними цілями та завданнями щодо демографічної політики в селі ставить перед собою такі завдання:

  • Подолання негативних тенденцій відтворення населення;
  • Допомога малозабезпеченим та багатодітним сім’ям.

Надання матеріальної допомоги багатодітним та малозабезпеченим сім`ям та сім`ям, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Надання цільової матеріальної допомоги на вирішення проблем сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, в тому числі, термінове лікування дітей.

Забезпечити раннє виявлення сімей в яких відбувається насильство або є реальна загроза його вчинення, та організувати соціальний супровід таких сімей.

Святкування та надання подарунків до дня Святого Миколая, Новорічних  свят для дітей що перебувають під соціальним супроводом та залученні до різних благодійних програм та проведення Міжнародного Дня сім’ї, надання допомоги до Великодня,

Надання допомоги до Дня інваліда,

до Дня знань (транспортні витрати, подарунки, придбання канцтоварів для малозабезпечених, багатодітних сімей тощо)..

Зайнятість населення та ринок праці.

Всього в с. Синевир зареєстровано близько 2948 осіб працездатного населення, близько 50% працюють в Росії та сусідніх країнах на сезонних роботах, інша частина є безробітною.

 Основні завдання та заходи на 2020 рік:

  • сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття;
  • сприяння розвитку підприємництва;

 

ІІІ. Гуманітарна сфера

 3.1. Охорона здоров’я

У селі функціонує 1 медична установа:

Амбулаторія  знаходиться на утриманні районного бюджету.

Великою проблемою лікарні є нагальна потреба відновлення приміщення лікарні  на 40 ліжок.

 

Основні завдання та заходи на 2020 рік:

  • здійснювати допомогу на нагальні потреби амбулаторії за рахунок меценатів та шляхом субвенції міжбюджетного трансферту через районний бюджет;

3.2. Освіта

В селі налічується одна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, чотири  філіали  середньої школи І ступеня, філіал від  Міжгірської музичної  школи, де загалом налічується понад 638 дітей.

Всі школи знаходяться на утриманні відділу освіти Міжгірської РДА.

 

Основні завдання та заходи на 2020 рік:

  • здійснювати допомогу на нагальні потреби шкіл за рахунок меценатів;
  • розпочати реконструкцію та капітальний ремонт ДНЗ №3 та ДНЗ №1.

 

3.3. Культура та духовність

Для проведення ремонтних робіт та повної комплектації необхідним обладнанням та матеріалами Будинку культури необхідно щонайменше 1 млн. грн. Це в першу чергу оснащення сцени сучасним обладнанням, придбання костюмів для виступів вихованців, придбання стільців до актового залу, проведення ремонту в гримерках, встановлення трансформаторної підстанції, придбання потужного  генератора  для аварійного енергозабезпечення.

Як і в минулі роки сільською радою будуть проводитись заходи, щодо святкування свята масляної, Дня Перемоги та Дня села Синевир.

У 2019 році Будинком культури окрім забезпечення проведення цих заходів будуть проводитись свята на Новий рік, День Святого Миколая, святковий концерт з нагоди вручення атестатів випускникам загальноосвітніх шкіл села, День підприємця, Всесвітній день футболу, тощо.

 

 Основні завдання та заходи на 2020 рік:

  • замовити проектно-кошторисну документацію на проведення капітального ремонту Будинку культури, а саме реконструкція покрівлі Будинку культури та запланувати кошторис на повну комплектацію необхідним обладнанням та матеріалами;
  • наведення благоустрою на прилеглій території до Будинку культури;
  • здійснювати допомогу на нагальні потреби закладів культури та духовності за рахунок спонсорів та шляхом субвенції міжбюджетного трансферту через сільський бюджет.

Придбання театральних стільців в актову залу.

Придбання костюмів для театралізованих та урочистих заходів.

Оснащення сцени сучасним обладнанням (відео проектор, освітлення, звук, занавіс, сценічне покриття, тощо).

Придбання  генератора (електростанції) потужністю до 25 кВт.

Придбання та монтаж системи зовнішнього відео спостереження.

 

ОСНОВНІ НАПРЯМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СЕЛА СИНЕВИР

 4.1. Ресурсне забезпечення розвитку села

Цілями діяльності сільської ради є підвищення ефективності фінансово-бюджетної політики, забезпечення стабільного функціонування бюджетної системи в умовах фінансово-економічної кризи шляхом зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, підвищення ефективності, оптимізації раціонального використання бюджетних коштів.

Фінансово-бюджетна політика – це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних і соціальних процесів в селі, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів, благодійних внесків та коштів інвесторів.

Основними по наповненню сільського бюджету є доходи від податку з доходу фізичних осіб та плата за землю (оренда, податок).

Якщо на оплату податку з доходу фізичних осіб сільська рада фактично вплинути не має можливості, то на плату за землю, що є найбільшою складовою дохідної частини сільського бюджету, сільська рада має безпосередній вплив.

З орендарями, об’єкти яких за межами населеного пункту є потреба залучати їх до участі в пайовому внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту. До орендарів, приватних підприємців, власників та користувачів земельними ділянками, котрі ігнорують сплату за неї вживати дієвих заходів через прокуратуру, податкову інспекцію та подання на них позовів до суду.

Основні завдання та заходи на 2020  рік:

  • забезпечити виконання дохідної частини бюджету сільради;
  • забезпечити своєчасну та в належних розмірах сплату фізичними та юридичними особами податків, зборів та обов’язкових платежів до місцевого бюджету;
  • внести зміни до договорів оренди землі з підприємствами, що знаходяться в межах села та за його межами, в частині орендної ставки та суми оплати;
  • просити Міжгірську РДА більш активно сприяти сільраді щодо внесення змін до існуючих договорів оренди на землю, що знаходяться на території Синевирської сільської ради, згідно виготовленої нормативно-грошової оцінки землі;
  • здійснювати продаж землі (викуп з оренди) за прийнятну вартість;
  • поглибити співробітництво з інвесторами, що отримали в минулі роки земельні ділянки в оренду на умовах вкладання інвестицій в розвиток села;

Очікувані результати:

  • стабільне функціонування бюджетної системи;
  • збільшення дохідної частини сільського бюджету;
  • підвищення ефективності використання бюджетних коштів, що дозволить ефективно їх залучати на вирішення першочергових заходів у житлово-комунальній та соціальній сферах;
  • покращення матеріально-технічної бази управління.

Щовесни проводяться роботи з профілювання та водовідведення грунтових доріг села. Взимку, по мірі можливості, проводяться роботи з розчистки проїжджих частин вулиць від снігу.

Зима показала, що є необхідність залучення відповідної техніки підрядників на платних договірних умовах, адже власними силами сільська рада не в змозі справитись з цією роботою.

Вуличне освітлення:

Роботи щодо поліпшення вуличного освітлення потрібно продовжувати, необхідно встановлювати ліхтарі на ділянках, які цього потребують.

Благоустрій:

– забезпечення благоустрою вулиць та місць загального користування села;

– наведення благоустрою на сільських кладовищах;

– задоволення потреб дітей та молоді дитячими майданчиками;

– забезпечення благоустрою та естетична привабливість річки Теребля та струмків, що впадають в річку.

 

РОЗВИТОК ТУРИЗМУ

На даний час на території сільської ради розташована туристична база «Буревісник», основним напрямком діяльності, якої є туризм.

Основні  завдання на 2020  рік:

– залучення  інвесторів для будівництва туристичних баз, які б надавали робочі місця населенню села;

Основними  проблемами  є:

– недостатньо  розвинена сервісна  інфраструктура  місцевості,  де  розташовані  заклади  та  об’єкти  туристично-рекреаційної  галузі;

– слабка комунікаційна  доступність  перспективних  для  освоєння в  туристично-рекреаційних цілях  територій (поганий  стан  доріг,  відсутність  електрифікації,  телефонізації).

Сьогодні є велика потреба у розробленні стратегії туристичного розвитку села Синевир.

У цьому напрямі, Стратегія розвитку села Синевир має бути щільно пов’язана з НПП «Синевир» (далі – Стратегія), яка охоплює ключові напрями розвитку території Тереблянської долини.

Стратегія враховує специфіку районного планування, особливості соціально-економічного розвитку місцевості та спрямована на вирішення її нагальних проблем.

У Стратегії використано напрацювання вітчизняних і зарубіжних вчених, практичні пропозиції органів місцевого самоврядування, а також бачення проблем, напрямів і цілей розвитку населеного пункту неурядовими організаціями і його мешканцями.

Село Синевир – самобутній край з віковими національними традиціями, яке відкрите до співпраці з

Метою Стратегії є досягнення стабільного зростання якості життя населення села на основі збалансованого та узгодженого соціально-економічного розвитку села, базованої на ощадливому ставленні до природного середовища, збереження природної екосистеми й використання природних ресурсів, а також з урахуванням стратегічних інтересів громади та розвитку сільських територій.

Формування Плану реалізації Стратегії спиралось на вивчення можливих джерел фінансування та реальність залучення для його виконання необхідних ресурсів: державний, обласний і місцеві бюджети, можливі ресурси проектів міжнародної технічної допомоги, приватні інвестиції.

План реалізації Стратегії підготовлено для всієї території Тереблянської долини, однак відповідно до бачення розвитку села, поставлених стратегічних цілей, значна увага приділяється вирішенню проблем сільської території, яка має мінімальні ресурси при значних економічних та соціальних проблемах.

У Стратегії розвитку територіальної громади села визначено 3 стратегічні цілі:

  • Розвиток економічного потенціалу.
  • Розвиток туристично-рекреаційної сфери.
  • Розвиток сільських територій.

Досягнення цих стратегічних цілей можливе лише у довгостроковій перспективі, тому План реалізації Стратегії, який розроблявся на середньостроковий термін у рамках цих стратегічних цілей визначив операційні цілі, досягнення яких наближатиме вирішення стратегічних.

При підготовці Плану реалізації Стратегії враховано перспективні сегменти для місцевого бізнесу, значний туристичний потенціал місцевості тощо.

Визначено найбільш важливі проблеми розвитку села, які можуть бути вирішені на місцевому рівні, виходячи з повноважень районних органів виконавчої влади, НПП «Синевир», органу місцевого самоврядування та ресурсів, які для цього можуть бути залучені.

У процесі підготовки Плану реалізації Стратегії максимально застосовувалися принципи що передбачали:

  • Партнерство – домовленість про спільні цілі шляхом консультацій та на основі консенсусу з представниками влади, ділових кіл, освітніх установ, організацій громадянського суспільства та інших відповідних зацікавлених сторін.
  • Участь та спільна зацікавленість – забезпечення широкої соціальної згоди, чіткої громадської підтримки реалізації, зацікавленості діяти в напрямку спільних цілей, взаємної довіри, спільної відповідальності і підзвітності, а також захист від спроб окремих суб’єктів розвитку задовольнити лише власні інтереси.

У бюджеті Синевирської сільської ради мають бути передбачені кошти, необхідні для реалізації проектів, а також розроблені необхідні процедури для відбору проектів, їх оцінки, ухвалення рішень щодо фінансування, способу фінансування та моніторингу досягнення цілей проектів.

Будь-яка організація, що відповідає критеріям до можливих виконавців проекту територіального розвитку, може підготувати та подати у визначеному форматі власний проект на отримання фінансування. Отримає фінансування той проект, який найбільш повно відповідатиме меті програми розвитку, міститиме найбільш реальні цілі і заходи їх досягнення при більш низьких затратах.

 

 

Секретар Синевирської сільської ради                                                               О. Шпілька